## Amazon CEO’su: Yeni Nesil Alexa+ Şimdiden 100 Bin Kullanıcıya Ulaştı
Amazon’un yapay zeka destekli, geliştirilmiş dijital asistanı Alexa+, CEO Andy Jassy’nin açıklamasına göre şimdiden 100.000’den fazla kullanıcıya ulaştı. Bu rakam, piyasadaki 600 milyon Alexa cihazına kıyasla hala küçük olsa da, şirketin Şubat ayında duyurduğu Alexa+’ın yaygınlaşması yolunda önemli bir adım olarak görülüyor.
Yeni nesil dijital asistan, kullanıcıların Alexa ile daha doğal bir şekilde konuşabilmesini ve zamanla üçüncü taraf uygulamaları kullanıcı adına kullanabilme yeteneğine sahip olmasını hedefliyor. Eski Alexa ve Siri sistemlerinin önceden belirlenmiş cevaplarının aksine, Alexa+ OpenAI’ın ChatGPT’si ve Google’ın Gemini’si gibi dinamik olarak orijinal yanıtlar üretebiliyor.
Ancak, The Washington Post’un raporuna göre, şu anda kullanıma sunulan Alexa+ Şubat ayında tanıtılan bazı önemli özelliklerden yoksun. Örneğin, GrubHub gibi üçüncü taraf uygulamaları kullanma, çocuklar için uyku hikayesi oluşturma veya hediye fikirleri üretme gibi özellikler henüz aktif değil. Bu özelliklerin ne zaman ekleneceği ise belirsizliğini koruyor.
Jassy, şirket gelirlerinin açıklandığı toplantıda, “Önümüzdeki aylarda eklemeyi planladığımız daha birçok işlevsellik var” dedi. Açılış konuşmasında Jassy, Alexa+’ın tüketicilere yönelik ilk eyleme yönelik yapay zeka asistanlarından biri olduğunu iddia etti. Ancak, bu teknolojinin hala oldukça “ilkel” ve “hatalı” olduğunu da belirtti. Şu anda, çok adımlı yapay zeka asistanlarının çoğunun doğruluk oranı %30 ile %60 arasında değişiyor. Amazon CEO’su, Alexa+’a güç veren web tarama ajanı Nova Act için bu alanda %90 doğruluk oranına ulaşmayı hedefliyor.
Alexa+’ın kullanıma sunulması, Apple’ın yeni, LLM destekli Siri’sinin piyasaya sürülme sürecine kıyasla daha hızlı ilerliyor gibi görünüyor. Apple CEO’su Tim Cook, Apple’ın aynı gün gerçekleşen gelir çağrısında yeni Siri’nin gecikmeleri sorulduğunda, “işi tamamlamak için daha fazla zamana” ihtiyaç duyduklarını belirtmişti.
Hem Apple hem de Amazon, eski dijital asistanları yapay zeka ile güçlendirme yolunda çeşitli engeller ve gecikmelerle karşılaştı. En büyük zorluklardan bazıları, LLM’lerin araçları kullanmasını ve diğer sistemlerle entegre olmasını sağlamak. Bu entegrasyon, Alexa ve Siri’nin zamanlayıcı ayarlama ve mesaj okuma gibi pratik görevleri tamamlamasını sağlayacak, ancak uygulaması beklenenden daha zorlu olduğu ortaya çıktı.
Bir yanıt yazın