# Kredi Kartı Devlerinden Yapay Zeka Hamlesi: Visa ve Mastercard, AI Destekli Alışverişi Duyurdu

## Kredi Kartı Devlerinden Yapay Zeka Hamlesi: Visa ve Mastercard, AI Destekli Alışverişi Duyurdu

Yapay zeka, sadece startup dünyasına nüfuz etmekle kalmıyor. Kredi kartı devleri Visa ve Mastercard da yapay zeka yarışına dahil oluyor. Visa, Çarşamba günü yaptığı duyuruda, yapay zekanın “bulmasını ve satın almasını” sağlayan “Akıllı Ticaret (Intelligent Commerce)” platformunu tanıttı.

Bu yeni platform sayesinde, yapay zeka ajanları, önceden belirlenmiş tercihler doğrultusunda tüketiciler adına alışveriş yapabilecek ve satın alma işlemlerini gerçekleştirebilecek.

Visa Baş Ürün ve Strateji Sorumlusu Jack Forestell, yaptığı açıklamada, “Her tüketici sınırları belirler ve Visa geri kalanını yönetmeye yardımcı olur” dedi.

Visa, daha kişisel, daha güvenli ve daha uygun yapay zeka destekli alışveriş deneyimleri geliştirmek için Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Samsung ve Stripe gibi teknoloji devleri ve startup’lardan oluşan bir grupla işbirliği yaptığını belirtiyor.

Bu hamle, Mastercard’ın Salı günü yaptığı, yapay zeka ajanlarına tüketiciler için çevrimiçi alışveriş yapma yeteneği vereceği yönündeki duyurusunu takip ediyor. Mastercard, yeni “Agent Pay” teklifinin, sohbet platformlarında halihazırda sağlanan kişiselleştirilmiş önerilere ve içgörülere ödemeleri entegre ederek, “hem insanlar hem de işletmeler için üretken yapay zeka konuşmalarını geliştireceğini” söyledi.

Mastercard’dan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Bu, yakında 30 yaşına girecek ve dönüm noktası doğum günü partisini planlayan birinin artık bir yapay zeka ajanıyla sohbet ederek, tarzına, mekanın ambiyansına ve hava tahminlerine göre yerel butiklerden ve çevrimiçi perakendecilerden kıyafet ve aksesuar seçimini proaktif olarak yapabileceği anlamına geliyor. Tercihlerine ve geri bildirimlerine dayanarak, akıllı ajan satın alma işlemini gerçekleştirebilir ve ayrıca Mastercard One Credential’ı kullanarak ödeme yapmanın en iyi yolunu da önerebilir.”

Mastercard, “agentic commerce”ı ölçeklendirmek için Microsoft ile ve yapay zeka destekli alışverişin diğer yönleri için IBM, Braintree ve Checkout.com ile birlikte çalışacağını duyurdu.

Visa ve Mastercard, yapay zeka destekli alışverişe izin veren tek şirketler değil. PayPal da Salı günü kendi “agentic commerce” teklifini duyurdu.

Ayrıca, bu ayın başlarında Amazon, “Buy for Me” adını verdiği yeni bir yapay zeka alışveriş aracısını test etmeye başladı. OpenAI, Google ve Perplexity de web sitelerini ziyaret edebilen ve kullanıcıların satın alma işlemlerini yapmalarına yardımcı olabilecek benzer ajanları sergiledi. OpenAI Pazartesi günü yaptığı açıklamada, ChatGPT’deki web arama aracı olan ChatGPT search’ü kullanıcılara geliştirilmiş bir çevrimiçi alışveriş deneyimi sunmak için güncellediğini duyurdu.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir