## Trump’ın Kararıyla Tesla, Seviye 2 Kaza Raporlama Yükünden Kurtuluyor
ABD Ulaştırma Bakanlığı, tam veya kısmi otonom araçların karıştığı kazaların raporlanmasına ilişkin Biden dönemi kuralında önemli bir değişikliğe gitti. Yapılan revizyona göre, artık şirketler, Seviye 2 (ADAS) gelişmiş sürücü destek sistemine sahip araçların karıştığı, çekici gerektiren ancak yaralanma, ölüm veya hava yastığı açılmasıyla sonuçlanmayan kazaları raporlamak zorunda kalmayacak.
Ulaştırma Bakanı Sean Duffy’nin açıklamasına göre bu değişiklik, “bürokrasiyi azaltarak, inovasyonu teşvik eden ve güvenliği önceliklendiren tek bir ulusal standarda doğru ilerlemeyi” amaçlıyor.
Bu kural değişikliğinden en çok faydalanacak şirketlerden biri de Tesla olacak gibi görünüyor. Zira önceki düzenlemeler altında, Elon Musk’ın şirketinin, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirilen Seviye 2 otomatik sistemlere sahip araçların karıştığı kazaların büyük bir bölümünü oluşturduğu biliniyordu. Ancak revize edilen kurallar sayesinde Tesla’nın üzerindeki bu yük önemli ölçüde hafifleyecek.
Daha önceki uygulamada, Seviye 2 veya üzeri sürücü destek sistemine sahip bir araç, çekici gerektiren bir kazaya karıştığında, olay NHTSA’ya raporlanmak zorundaydı. Yeni düzenleme ile bu zorunluluk ortadan kalkıyor ve bu da Tesla gibi ADAS teknolojisine yatırım yapan şirketler için önemli bir rahatlama sağlıyor.
Bu durum, Tesla’nın gelecekteki otonom sürüş teknolojisi geliştirmelerine odaklanmasına ve daha az bürokratik engelle karşılaşmasına olanak tanıyabilir. Ancak bazı eleştirmenler, kaza raporlama yükünün azaltılmasının, potansiyel güvenlik sorunlarının tespitini zorlaştırabileceği ve teknolojinin gelişimini olumsuz etkileyebileceği konusunda endişelerini dile getiriyor.
Bir yanıt yazın