## B2B Ticaret Ağı Nuvo, Sequoia ve Spark Capital’dan 34 Milyon Dolar Yatırım Aldı
San Francisco merkezli girişim Nuvo, işletmeler arası fiziksel mal alımını kolaylaştırmak amacıyla sosyal medya benzeri bir platform geliştirdi. Şirket, Sequoia Capital ve Spark Capital’dan 34 milyon dolarlık A Serisi yatırım aldığını TechCrunch’a özel olarak duyurdu.
2021’de kurulan Nuvo, daha önce 2022’nin başlarında Founders Fund ve Index Ventures liderliğindeki açıklanmayan bir tohum yatırım turunda 11 milyon dolar toplamıştı. Şirketin diğer yatırımcıları arasında Foundation Capital, Human Capital ve Susa Ventures de bulunuyor.
Melek yatırımcılar arasında Gokul Rajaram, Instacart’ın kurucusu Max Mullen, Rippling COO’su Matt MacInnis, Samsara’nın kurucuları Sanjit Biswas ve John Bicket ile Flexport’un kurucusu Ryan Petersen gibi isimler de Nuvo’ya yatırım yaptı.
CEO ve kurucu ortak Sid Malladi, CTO Rameez Remsudeen ile birlikte 2021’de Nuvo’yu, işletmelere ticaret ortaklarıyla paylaşabilecekleri profiller oluşturma imkanı sunmak amacıyla kurdu. Nuvo’yu, B2B ticareti için bir LinkedIn gibi düşünebilirsiniz.
ABD’de kereste ve elektronik parçalar gibi fiziksel malların işletmeler arası alımı ve bu alımları destekleyen kredi anlaşmaları, 11 trilyon dolarlık devasa bir endüstriyi oluşturuyor. Ancak Remsudeen’e göre, bu endüstri hala faks, telefon görüşmeleri ve e-postalar gibi eski moda iletişim yöntemlerinin pençesinde.
Artan gümrük vergileri göz önüne alındığında, bu tür bir platforma olan ihtiyaç hiç bu kadar büyük olmamıştı. Yelp’in eski ürün yöneticisi Malladi, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, “Tarifeler veya diğer nedenlerden kaynaklanan herhangi bir oynaklık, fiyat, risk veya diğer parametrelerdeki değişikliklere yanıt vermesi gereken tüm işletmelerde ticaret ortaklıklarında kaymalara neden olur,” dedi ve ekledi: “Kalem ve kağıt süreçlerine bağlı kalındığında bunların hiçbiri sorunsuz bir şekilde gerçekleşemez.”
Nuvo, işletmelerin ticaret ortaklarıyla daha hızlı bağlantı kurmasına ve kredi notu, bankacılık verileri ve ortak geçmişi gibi bilgilere daha hızlı erişmesine yardımcı olmayı hedefliyor. İşletmelerin birbirleriyle bağlantı kurmasına ve birbirlerini doğrulamasına yardımcı olarak Nuvo, dolandırıcılık, kayıp, gecikme ve daha az idari maliyet vakalarının azalmasına yol açabileceğini iddia ediyor.
Peki, sistem nasıl çalışıyor? Satıcılar, alıcıları platforma katılmaya davet ediyor. Bu alıcılar da daha sonra ek satıcılarla bağlantı kurabiliyor. Kullanıcılar bir işletme kimlik profili oluşturuyor ve platform, bilgilerini gerçek zamanlı olarak doğruluyor. Kullanıcılar ayrıca Nuvo müşteri panelinde müşteri referansları, kredi raporları, FICO puanları ve lisans doğrulamaları alabiliyor. Ayrıca, Sequoia ortağı Bryan Schreier’in belirttiğine göre, müşteriler yeni tedarikçilerle bağlantı kurma, daha iyi kredi koşulları elde etme ve kendi satın alma süreçlerini kolaylaştırma potansiyeline de sahip oluyor.
Schreier, “Ağ etkileri potansiyeli, bize Sequoia’nın ortaklık kurma fırsatı bulduğu PayPal ve Stripe gibi diğer büyük şirketleri hatırlatıyor,” dedi ve ekledi: “Yeni müşteriler Nuvo’ya katıldıkça, alıcılarını ve satıcılarını da beraberlerinde getiriyor ve bu süreçte sürekli gelişen bir veri platformu oluşturuyor. Nuvo, B2B ticaretini çevrimiçi ortama taşıyarak, işletmelerin güven ve güvenlik içinde büyümesini sağlıyor.”
Malladi, HighRadius gibi benzer işler yapmaya çalışan başka şirketlerin de olduğunu belirtiyor. Ancak Remsudeen, Nuvo’nun temel farkının tek oyunculu bir SaaS aracı olmaması, bir ağ olması olduğunu vurguluyor. “Sosyal ilişkilerinizi yönetmek söz konusu olduğunda, rehber uygulamanızı Facebook ile karşılaştırmak gibi bir şey,” diye ekliyor.
Şu anda 42 çalışanı bulunan Nuvo, yılın ikinci çeyreğinin sonuna kadar Great Dane, Southern Glazer’s Wine & Spirits ve Fender dahil olmak üzere ticaret ağında yaklaşık 50.000 işletmeye sahip olacak. Şirket şu anda yıllık abonelik ücretleri alıyor.
Nuvo’nun temel pazarları alkol ve içecek, inşaat malzemeleri, kimyasallar, dağıtım, yemek servisi ve üretim sektörlerini kapsıyor. Şirket, ödeme ve yapay zeka gibi yeni dikeylere ve özelliklere de genişlemeyi planlıyor. Ayrıca uluslararası alanda da büyümeyi hedefleyen Nuvo, Meksika, Latin Amerika, Avrupa ve Asya-Pasifik bölgesi gibi pazarları gözüne kestirmiş durumda.
Bir yanıt yazın