## OpenAI, ChatGPT Arama’yı Alışveriş Özellikleriyle Güçlendiriyor
OpenAI, popüler sohbet robotu ChatGPT’deki web arama aracını, kullanıcıların çevrimiçi alışveriş deneyimini iyileştirmek amacıyla güncellediğini duyurdu. Bu yeni özellik, ChatGPT’yi doğrudan bir alışveriş asistanına dönüştürmeyi hedefliyor.
Artık ChatGPT kullanıcıları ürün aradıklarında, sohbet robotu birkaç öneri sunacak, bu ürünlerin resimlerini ve değerlendirmelerini gösterecek ve kullanıcıları doğrudan ürünleri satın alabilecekleri web sayfalarına yönlendiren bağlantılar sağlayacak. OpenAI, kullanıcıların doğal dilde son derece spesifik sorular sorabileceğini ve kişiselleştirilmiş sonuçlar alabileceğini belirtiyor. Şirket başlangıç olarak moda, güzellik, ev eşyaları ve elektronik gibi kategorilerde denemeler yapıyor.
Bu özellik, ChatGPT Pro, Plus ve ücretsiz kullanıcıları için olduğu kadar, oturum açmamış kullanıcılar için de GPT-4o adlı varsayılan yapay zeka modelinde kullanıma sunuluyor.
OpenAI’ın bu hamlesi, Google ile rekabet etme çabasının bir parçası olarak değerlendiriliyor. Amaç, internette ürün ve bilgi bulmak için daha iyi, daha kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratmak. Çevrimiçi alışveriş, Google’ın en önemli iş alanlarından biri olsa da, Google Arama’da öncelikli yerleşimler satın almak için kullanılan reklam pazarı, ürünün kalitesinin yıllar içinde düşmesine katkıda bulundu.
OpenAI, arama ürününün hızla büyüdüğünü iddia ediyor. Şirket, TechCrunch’a geçen hafta ChatGPT’de bir milyardan fazla web araması yapıldığını bildirdi.
OpenAI, ChatGPT alışveriş sonuçlarını bağımsız olarak belirlediğini ve reklamların bu ChatGPT arama güncellemesinin bir parçası olmadığını vurguluyor. OpenAI’a göre, alışveriş sonuçları, fiyatlandırma, ürün açıklamaları ve incelemeler gibi üçüncü taraflardan elde edilen yapılandırılmış meta verilere dayanacak. Şirket, ChatGPT arama yoluyla yapılan satın alımlardan herhangi bir komisyon almayacak.
OpenAI CEO’su Sam Altman geçmişte ChatGPT’de reklamlara karşıydı, ancak yakın zamanda Stratechery’den Ben Thompson ile yaptığı bir röportajda bu konuda biraz daha esnek bir yaklaşım sergiledi. Altman, OpenAI’ın ChatGPT üzerinden yapılan satın alımlar için satış ortaklığı ücretleri aldığı ancak sonuçlarda öncelikli yerleşim satmadığı “zarif” reklamlara açık olabileceğini söyledi.
Yakın zamanda OpenAI, Pro ve Plus kullanıcıları için bellek özelliğini alışverişle entegre edeceğini duyurdu. Bu, ChatGPT’nin kullanıcıların önceki sohbetlerine atıfta bulunarak son derece kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunabileceği anlamına geliyor. Şirket daha önce de ChatGPT’yi, web aramaları yaparken genel olarak belleğe başvuracak şekilde güncellemişti. Ancak, bu bellek özellikleri AB, İngiltere, İsviçre, Norveç, İzlanda ve Liechtenstein’daki kullanıcılar için geçerli olmayacak.
Bu güncellemenin yanı sıra, ChatGPT arama, kullanıcılar bir soru yazmaya başladığında, Google Arama’nın otomatik tamamlama özelliğine benzer şekilde, trend olan aramaları da gösterecek. Ek olarak, ChatGPT arama artık WhatsApp’a geldi ve kullanıcıların güncel cevaplar almak için şirketin sohbet robotuna mesaj göndermesine olanak tanıyor.
OpenAI daha önce de yapay zeka “temsilci” platformu Operator aracılığıyla alışveriş özelliklerini araştırmıştı. Operator, düzinelerce web sayfasına göz atmak ve kullanıcılar için ilgili ürünleri bulmak için birkaç saniyeden birkaç dakikaya kadar zaman alabiliyordu. Alışveriş özellikli ChatGPT arama, çok daha hızlı ve uygulamalı bir deneyim sunuyor ve kullanıcıların doğal dil sorgularını kullanarak ürün arama olanağı sağlıyor.
Bir yanıt yazın