## Aurora’nın Sürücüsüz Tırları Teksas Yollarında Teslimata Başladı
Otonom sürüş teknolojileri alanında heyecan verici bir gelişme yaşandı. Yıllarca süren test ve doğrulama süreçlerinin ardından, Aurora firması Teksas’ta kamuya açık yollarda tam otonom tırlarını faaliyete geçirdiğini duyurdu. Şirketin 8. sınıf tırları, Dallas ve Houston arasında müşteri teslimatlarına başladı ve Aurora’nın belirttiğine göre, şimdiden “sürücüsüz” olarak 1200 mil yol katetti. Bu ilk seferlerde Uber Freight (Uber’in tır taşımacılığı birimi) ve zamana ve sıcaklığa duyarlı yük taşıyan Hirschbach Motor Lines firmalarına hizmet veriliyor.
Aurora CEO’su Chris Urmson, ilk tırın açılış seferinde arka koltukta yolculuk ettiğini ve bunun “hayatının onuru” olduğunu söyledi. Urmson, “Aurora’yı, otonom sürüş teknolojisinin faydalarını güvenli, hızlı ve geniş bir şekilde sunmak için kurduk. Şimdi, kamuya açık yollarda ticari bir sürücüsüz tır hizmetini başarıyla ve güvenli bir şekilde işleten ilk şirketiz.” dedi. Aurora, 2025’in sonuna kadar sürücüsüz hizmetini El Paso ve Phoenix’e genişletmeyi planlıyor.
Sürücüsüz tırların, şehir ve yerleşim sokaklarından çok daha az karmaşık olan otobanlar düşünüldüğünde, robot taksilerden ve kişisel kullanıma yönelik otonom araçlardan önce yaygınlaşması bekleniyordu. Ancak, otonom tır operatörleri, teknolojiden ve düzenlemelerden kaynaklanan engellerle karşılaştı ve bu durum, kamuya çıkışlarını geciktirdi. Embark Trucks, TuSimple ve Locomation gibi bazı şirketler iflas ederken, diğerleri ise zaman çizelgeleri geleceğe doğru uzadıkça ve finansman kurudukça sürücüsüz tırları kullanma planlarını kısalttı.
Dahası, Tesla ve Cruise gibi şirketlerin hataları nedeniyle, otonom araçlara yönelik kamuoyu algısı düşüş eğilimine girdi. Ancak Waymo gibi Aurora da, ticarileşmeye yönelik ölçülü, tutucu bir yaklaşımının yanı sıra güvenliğe verdiği önemle umutlarını yeşertiyor.
Uber, Tesla ve Waymo mezunları tarafından 2017’de kurulan Aurora, tam otonom tırlarını 2024’te faaliyete geçirmeyi planlamıştı. Ancak şirket, otonom sistemini yüzey yolu sürüşü ve inşaat alanları için geliştirmeye devam ederken bu planlar bu yıla ertelendi.
Aurora, teknolojisinin, tır şoförü sıkıntısı, yüksek personel devir hızı ve giderek artan işletme maliyetleri gibi, şu anda tır taşımacılığı sektörünün karşı karşıya olduğu zorluklara olası bir çözüm sunduğunu belirtiyor. Şirket, sisteminin bu sorunları ele alabileceğini ve aynı zamanda işçilik maliyetlerini düşürüp otoyoldaki güvenliği artırabileceğini iddia ediyor.
Aurora, çoğunlukla Teksas’ta olmak üzere dört yıl boyunca denetimli pilot taşımacılığı gerçekleştirdi ve 3 milyon otonom mil boyunca 10.000’den fazla müşteri yükü teslim etti. Şirket ayrıca kırmızı ışık ihlallerini tahmin etme, çarpışmalardan kaçınma ve geceleri yüzlerce metre öteden yayaları tespit etme gibi yetenekler sergiledi. Ayrıca Continental, Volvo ve Uber dahil olmak üzere tır taşımacılığı sektörünün önde gelen oyuncularıyla ortaklıklar kurdu.
Müşterilerden teslimatlar için ücret almaya başlama ihtiyacı, Aurora’nın kazançlarına bakıldığında açıkça görülüyor. Şirket, en son raporunda 2024 için 748 milyon dolarlık net zarar bildirdi; bu rakam bir önceki yıl 796 milyon dolardı. Zarar azalmasına rağmen Aurora’nın gelir tahminleri düştü. Aurora, ilk çeyrek kazançlarını 8 Mayıs’ta açıklamayı bekliyor.
Bir yanıt yazın