# Dropbox’tan Yapay Zeka Destekli Arama Motoru Dash’e Yeni Özellikler

## Dropbox’tan Yapay Zeka Destekli Arama Motoru Dash’e Yeni Özellikler

Dropbox, üretkenlik araçlarına yapay zeka entegrasyonu akımına katılarak, yapay zeka destekli arama motoru Dash’e önemli güncellemeler getirdi. Google ve Microsoft gibi devlerin yanı sıra ClickUp ve ReadAI gibi girişimlerin de yapay zeka özellikleriyle donattığı dijital çalışma ortamlarına bir yenisi daha eklendi.

Şirket, Dash’e farklı içerik türlerini “anlama” yeteneği kazandırarak, kullanıcıların metne ek olarak ses, video ve görseller içinde de arama yapabilmesini sağlıyor. Bununla birlikte, belirli bir projede çalışan kişileri veya bir konu uzmanını bulmaya yardımcı olacak “kişi arama” özelliği de eklendi.

Geçtiğimiz yıl Dropbox, kurumsal kullanıcılara yönelik yapay zeka destekli arama imkanı sunan Dash for Business’ı tanıtmıştı. Bu yıl ise, BT yöneticilerine hassas belgeleri arama sonuçlarından çıkarma olanağı tanıyarak Dash’in kurumsal araçlarını geliştiriyor.

Dropbox, zaten yapay zeka kullanarak belgeleri özetleme özelliğine sahipti. Bu yeni sürümle birlikte, şirket, farklı veri kaynaklarından özetler alarak yeni belgeler ve sunumlar oluşturmaya yarayan yeni yazma araçlarını da kullanıma sunuyor. Bu araçlar, e-postalardan, toplantı notlarından ve mevcut belgelerden bilgileri toplayarak proje planları, notlar veya brifler oluşturabiliyor. Temel fikir, kullanıcıların bilgi okumak ve bir belgeye eklemek için bir uygulamadan diğerine atlamak zorunda kalmaması.

Dahası, Dropbox, Slack, Zoom ve Microsoft Teams gibi iletişim araçları ile Figma, Canva ve Jira gibi proje yönetimi ve yaratıcı araçlar için entegrasyonlar da dahil olmak üzere Dash’e yeni entegrasyonlar ekliyor. Dropbox’a göre, bu, kullanıcıların farklı platformlardaki projelerinde bilgi aramalarına yardımcı olacak.

Yapay zeka satıcıları yeni yapay zeka modelleri yayınladıkça, üretkenlik ve işgücü sektörlerinde çalışan şirketler, yapay zekanın birçok bilgiyi incelemesinin, özetlemesinin ve ayrıca buna dayanarak yeni içerik oluşturmasının giderek kolaylaştığını fark ediyorlar. Bu şirketler için zorluk, müşterilerini memnun etmek için diğer platformlarla entegre olurken yeterince hızlı bir şekilde özellik oluşturmak.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir