## WhatsApp, Aylık 3 Milyar Kullanıcı Barajını Aştı
Meta’nın popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, kullanıcı sayısında önemli bir kilometre taşını geride bıraktı. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, şirketin ilk çeyrek sonuçlarına ilişkin konferans görüşmesinde, WhatsApp’ın artık aylık 3 milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip olduğunu duyurdu.
2009’da kurulan ve 2014’te Facebook tarafından 19 milyar dolara satın alınan WhatsApp, o zamandan beri ücretsiz kullanımını sürdürüyor ve herhangi bir reklam göstermiyor. Uygulama, 2020’de aylık 2 milyar aktif kullanıcı sayısına ulaşmıştı. Bu son kilometre taşıyla birlikte, WhatsApp, Facebook’un yanı sıra 3 milyar kullanıcı barajını aşan az sayıdaki uygulamadan biri haline geldi.
Bu devasa kullanıcı tabanı, özellikle Meta’nın yapay zeka stratejisine odaklandığı şu dönemde, WhatsApp’ı şirket için önemli bir iş kolu yapıyor. Daha önce şirket, uygulamanın yapay zeka hizmetleri için en büyük dağıtım platformlarından biri olduğunu belirtmişti.
Meta CFO’su Susan Li, konferans görüşmesinde, “İnsanların Meta AI ile çeşitli farklı giriş noktalarından etkileşim kurduğunu görüyoruz. WhatsApp, uygulama ailesi genelinde en güçlü Meta AI kullanımını görmeye devam ediyor,” dedi. Ayrıca, çoğu WhatsApp kullanıcısının Meta AI ile bire bir sohbetlerde etkileşim kurduğunu da sözlerine ekledi.
Zuckerberg, WhatsApp’ın yapay zeka özelliklerine kolay erişim sağlarken, Meta’nın ABD gibi pazarlarda yapay zeka ürünlerinin benimsenmesini teşvik etmek için farklı bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini belirtti. Çünkü bu ülkede çoğu insan, birbirleriyle mesajlaşmak için hala telefonlarının standart mesajlaşma uygulamalarını kullanmayı tercih ediyor. Şirketin yakın zamanda piyasaya sürdüğü bağımsız Meta AI uygulaması da bu nedenle önem kazanıyor.
Zuckerberg, “Zaman içinde [ABD mesajlaşma pazarında] lider olmayı umuyoruz, ancak WhatsApp’ta dünyanın geri kalanının çoğuna kıyasla farklı bir konumdayız. Bu nedenle, bağımsız bir uygulama olarak Meta AI uygulamasının, insanların kullandığı ana kişisel yapay zeka olarak liderlik kurmak için özellikle önemli olacağını düşünüyorum. Ancak, tüm bu farklı alanlarda deneyimleri geliştirmeye devam edeceğiz,” dedi.
Şirket, sohbet uygulaması iş platformu olan WhatsApp Business’ın büyüdüğünü ve uygulama ailesinin elde ettiği 510 milyon dolarlık gelirin büyük bir bölümünü oluşturduğunu söyledi.
Meta ayrıca WhatsApp Business için yapay zeka araçlarını test ediyor. Susan Li, şirketin işletmelerin Meta’nın yapay zekasını kendi bilgileri üzerinde eğitmesine olanak tanıyan yeni bir yapay zeka temsilci yönetimi arayüzü ve gösterge paneli oluşturduğunu söyledi. Bu bilgiler, bir işletmenin web sitesini, WhatsApp profilini veya Instagram ve Facebook sayfasını içerebilir. Ayrıca, işletmelerin müşterilerle sohbetlerde Meta’nın yapay zeka sohbet robotunu etkinleştirmesine de olanak tanınıyor.
Bir yanıt yazın