# Amazon’dan İşletmelere Açık Sohbet Robotları Geliştirme İmkanı: Q Business Güncellendi

## Amazon’dan İşletmelere Açık Sohbet Robotları Geliştirme İmkanı: Q Business Güncellendi

Amazon, yapay zeka asistanı Q Business’ı, şirketlerin müşteriye dönük sohbet robotları oluşturmasını kolaylaştıracak şekilde güncelledi. Artık AWS (Amazon Web Services) kullanıcıları, Q Business’ı kullanarak web siteleri, destek portalları ve daha fazlası için sohbet robotları geliştirebilecekler. Bu sayede müşteriler, dokümantasyon arayabilecek, self servis taleplerini tamamlayabilecek ve çeşitli konularda hızlıca yardım alabilecekler.

Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yeni özellik sayesinde, kullanıcı kimlik doğrulaması gerektirmeyen ve içeriğe herkesin erişebildiği, anonim kullanıcı modunda Amazon Q Business uygulamaları oluşturulabilecek. Bu da, misafir kullanıcıların ürün bilgilerini hızlıca bulmalarına, teknik sorularına yanıt almalarına, dokümantasyonda gezinmelerine ve sorunlarını gidermelerine olanak tanıyacak.

Q Business sohbet robotları, destek belgelerini veya diğer içerikleri alarak, botların sorulara daha doğru ve alakalı yanıtlar vermesini sağlayacak şekilde yapılandırılabiliyor. Amazon, anonim erişime sahip Q Business uygulamalarının, kullanım tabanlı bir fiyatlandırma modeliyle ücretlendirileceğini belirtiyor.

Amazon, Q Business’ı iki yıl önce, yıllık AWS re:Invent konferansında tanıtmıştı. O zamandan beri şirket, Q markasını yeniden konumlandırdı ve Q Business’ın üçüncü taraf uygulamalar üzerinden kullanıcılar adına görevler gerçekleştirebilmesi gibi “ajan odaklı” özellikleri kullanıma sundu.

Yapay zekayı genel büyüme stratejisinin merkezinde gören Amazon, CEO Andy Jassy’nin açıklamalarına göre, şu anda 1000’den fazla üretken yapay zeka uygulaması geliştiriyor. Şirketin yapay zeka gelirleri, yıllık bazda üç haneli büyüme oranları gösteriyor ve milyarlarca dolarlık yıllık gelir elde etme potansiyeli taşıyor.

Bu güncelleme, Amazon’un yapay zeka alanındaki yatırımlarının ve bu teknolojiyi işletmeler için daha erişilebilir hale getirme çabalarının bir göstergesi olarak değerlendirilebilir. Q Business’ın sunduğu yeni özelliklerle, şirketler müşteri hizmetlerini geliştirme, maliyetleri düşürme ve kullanıcı deneyimini iyileştirme konusunda önemli avantajlar elde edebilirler.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir