## Yelp’ten Restoran ve İşletmelere Yapay Zeka Destekli Sesli Asistan Desteği
Yelp, restoranlar ve diğer hizmet sağlayıcıların telefon trafiğini yönetmelerine, temel soruları yanıtlamalarına ve hatta müşterileri bekleme listesine eklemelerine yardımcı olacak yapay zeka destekli “sesli asistanlar” geliştirdiğini duyurdu.
Şirketin açıklamasına göre, bu yeni nesil asistanlar karmaşık kurulumlar veya API entegrasyonları gerektirmiyor. Yelp’in mevcut meta verilerini ve işletmelerin dil kılavuzları, özel sesli karşılama mesajları ve çağrı yönlendirme kuralları gibi verilerini kullanarak çalışabiliyorlar. Örneğin, bir restoran için Yelp’in sesli asistanları, çağrı sonrasında rezervasyon detaylarını müşteriye göndermek için restoranın yönetim yazılımına bağlanabiliyor.
Yapay zeka asistanlar sadece temel işlemleri yapmakla kalmıyor, aynı zamanda otomatik spam filtreleme ve çağrı analizi gibi görevleri de üstleniyor. Daha karmaşık talepler için konuşmayı bir insan operatöre aktarabiliyorlar. Her çağrıdan sonra işletmelere çağrı özeti, transkript ve ses kaydı sunarak, müşteri etkileşimlerini daha iyi analiz etme ve iyileştirme fırsatı veriyorlar.
TechCrunch’a konuşan Yelp Ürün Yöneticisi Craig Saldanha, “Çoğu zaman profesyoneller zorlu koşullarda çalışıyor ve çağrıları yanıtlayamıyorlar. Normalde kaçırılabilecek potansiyel müşterileri kazanmaya yardımcı olacak bir ürün geliştirmek istedik” dedi.
Yelp, uçtan uca arama işlemlerini yönetmek için OpenAI’ın Realtime API’sini kullanıyor. Bu sayede şirket, kendi bilgi grafiğiyle desteklenen sesli asistanlarının takip soruları sormasını ve bunlara yanıt vermesini sağlıyor.
Yelp, gecikme süresi, konuşma tanıma doğruluğu ve genel müşteri deneyimi açısından en iyi sonuçları elde etmek için ürünleri için sürekli olarak yeni modelleri değerlendirdiğini belirtiyor.
Saldanha, ses teknolojisinin zamanla yaygınlaşacağını ve rekabetin temel noktasının altta yatan veriler ile yapay zekanın müşterilerin sorularını nasıl ele aldığı olacağını düşünüyor. Bu alanlarda Yelp’in rakiplerine göre bir avantaja sahip olduğuna inanıyor. Bu yeni teknoloji, müşteri hizmetlerini iyileştirmenin ve işletmelerin daha verimli çalışmasına yardımcı olmanın yolunu açabilir.
Bir yanıt yazın